Aralık 27, 2009

Muzlu Rondo Candır

uzlu Rondo candır. Evet kesinlikle... Her yaz şu hayattan yeni şeyler öğreniyorum. Mesela ilkokul 5' in yazında kızların varlığını öğrenmiştim. Orta 1'in yazında alkol ile tanışmış olabilirim diye hatırlıyorum. Lise 2 yazında ilk kez dövme sahibi oldum; bu arada Orta 2 yazında da ilk Converse'imi almıştım. Üniversite 1' i bitirdiğimde o yaz ne öğrendim hatırlamıyorum; ancak 2. sınıfın yazında o kadar ders bırakılmamalı onu öğrendim. Sora bir kaç yaz daha geçti işte uzun ilişkiler, ihanetler, yalanlar ve benzeri bir ton şey daha öğrendim. Geçen yaz ise twister isimli bir dondurmanın var olduğunu öğrendim. Çok mutlu etmişti biten bir ilişkinin üstüne...

Gelelim bu yaza. Üç beş tane cümle ile yazı geçirdik. "7 candır", "5 numara candır", "Bilemedim ben onu", "Onu bunu geç, sen rahat ol" gibi laflarla tüm günümüz ziyan oldu. Sonra bir gün "muzlu rondo candır" dedik. Hep bir ağızdan. Beyaz transit marka bir minibüs vardı. Onun içindeydik haykırdık. Uçmakdere yamaçlarına karşı. Hatta şehir içinde de bağırmış olabiliriz. Rahatsız ettiysek özür dileriz.

Kısacası bu yaz muzlu rondo nun varlığı ve ne kadar lezzetli olduğu ile tanıştım. Gerçekten harikulade bir şeymiş. Ama her zaman yenmemeli. Tadında bırakılmalı. Kurallar şöyle.

1. Muzlu rondoyu sürekli tüketmiyeceksin; sadece kan şekerin düştüğünde ve ya acil durumlarda alıcaksın.
2. Üst üste 3 adet yemiyeceksin; 2 tane yedikten sonra 5 dakika ağzında başka şeyler olacak.
3. Mütemadiyen ihtiyaç duyduunda almayı unutmuş olacağından önceden stoklamak faydalı olacaktır.
4. Muzlu rondo candır diye bağıracaksın...

Benden beklenen yazı tipinin dışına çıkmamı sağlayan muzlu rondo gerçekten harika bir var oluş biçimidir. Çok dolu olmasam bunu yazmayacaktım; ama yinede dur diyemedim kendime. Belki de muzlu rondonun arkasından gelen çayları anımsatan elimdeki çay kupamla bir özlemi dile getirdim...

Selametle öyleyse...Rondosuz kalmayın...

Ağustos '09 / 2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder